Log in

03 February 2010 @ 02:13 pm
Ride The Racecars: A Top Gear Trio Fanmix

- Just because these three could always do with a bit more love, and because I haven't seen a Top Gear fanmix around recently!

Le Disko - SHINY TO GUNS [The Trio]
Now hold on to me, pretty baby
If you wanna fly
I'm gonna melt the fever, sugar
Rolling back your eyes

We're gonna ride the race cars
We're gonna dance on fire

Shock of the Lightning - OASIS [The Trio]
(I swear I had this song ready for this fanmix before they used it in series 13...)
I'm all over my heart's desire,
I feel cold but I'm back in the fire,
Out of control but I'm tied up tight,
Come in, come out tonight..

Comin' up in the early morning,
I feel love in the shock of the lightning,
I fall into the blinding light,
Come in, come out, come in, come out tonight...

Airbag - RADIOHEAD [THAT Crash]
In a deep, deep sleep of the innocent
I am born again
In a fast German car I'm amazed that I survived
An airbag saved my life

"We all instinctively tried to be jolly and Jeremy was doing his best to be his usual self.
He sat next to Richard and told him he was a shit driver.
He was acting as normal, and a corner of Richard's mouth flickered into a slight smile.
Jeremy was elated." - Mindy Hammond, On The Edge.

Robotique Majestique - GHOSTLAND OBSERVATORY [Cars In General]
Come on you machine, come on, set me free
You keep on running, you keep on fighting,
you keep on going, you damn machine

"I have a teddy bear. I've had it since the day I was born.
One of its arms has fallen off, one of its eyes is missing, his head has come off more times than I can mention.
To you it would be worthless junk, but to me it means everything and it's the same story with this car." - Jeremy Clarkson.

Joy Ride - THE KILLERS [The Challenges]
Theres something in the distance
A glorious existance
A simple celebration
A place you've never been before
Tell me that you want it more

James: Hang on. So we went on a driving holiday and all the cars were wrong?
Richard: Yes! We're back in business!
Jeremy: Top Gear: Ambitious, but rubbish!

60 Miles an Hour - NEW ORDER [The Trio & The Challenges]
You can take me to an island, ride across the stormy sea
We can worship pagan idols, there together you and me
Why don't you run over here and rescue me?
You can drive down in your car
Why don't we both take a ride and turn that key
We'll drive at 60 miles an hour

[Richard's van is sinking and James' car is stuck in weeds]
Richard: Tea or coffee, mate?
James: Tea, please.

Get Free - THE VINES [The Best Job... In The World.]
I'm gonna get free
I'm gonna get free
I'm gonna get free
Ride into the sun

Brothers on a Hotel Bed - DEATH CAB FOR CUTIE [The Aging Trio]
You may tire of me
As our December sun is setting
Because I'm not who I used to be
No longer easy on the eyes
But these wrinkles masterfully disguise
The youthful boy below

Richard: You hopeless, old fart; a Datsun broke your neck.
Jeremy: It was already weakened, from endlessly craning down to listen to you.

You can get it here @ mediafire. It's a .rar file, hopefully that causes few issues.

Now, please enjoy and let me know if you like the mix! ♥
Current Mood: chilled
spend nowhere with me ♠: mouse; play it again samripedecay on February 3rd, 2010 03:42 am (UTC)
I am LOVING this fanmix. Totally burning it on my next driving CD. Thank you! ♥
i think of what i've done... you know it all.: Top Gear// The Trio // Handshakekayumite on February 3rd, 2010 03:55 am (UTC)
I'm happy you like it so much! ♥
spend nowhere with me ♠: quantum of solace; dbs ♥ripedecay on February 4th, 2010 03:22 am (UTC)
I can't stop repeating it - thank you again! ♥
captslow_show: the boyscaptslow_show on February 3rd, 2010 06:06 am (UTC)
I'd never thought of a fanmix for Top Gear before, but this seems to fit remarkably well. I've loved "Brothers on a Hotel Bed" since I first heard it, but now I think I'll have a whole new love and perspective on it the next time I listen. Definitely going to play this list through, thanks!
i think of what i've done... you know it all.: Top Gear // The Trio // Supercar Road Trkayumite on February 3rd, 2010 09:19 pm (UTC)
Yeah, while I was listening to my ipod one day, that song came on and it reminded me of them. Kinda sad-ish, nostalgic... but also a little optimistic at the same time, I think?
captslow_show: Captain Slowcaptslow_show on February 3rd, 2010 10:45 pm (UTC)
Most certainly. It's like them reflecting on the moments when they were all tearing off down arrow-straight highways to chase each other to the horizon without a single care. I can definitely grasp the aging bit, them reflecting on that, but it's practically impossible for me to ever think of any of them as old. They're all rather like teenagers with brand new permits trying to bend as many rules as they can get away with, at least that's how they seem to me :)
i think of what i've done... you know it all.: Top Gear // Clarkson&Hammond // BFFkayumite on February 3rd, 2010 11:14 pm (UTC)
Oh, yeah I do agree. I see them as a bunch of 40-somethings who look 40-something and act like they're 13. :D
everlastingroadeverlastingroad on February 3rd, 2010 11:57 am (UTC)
I'm going to listen to those songs! Thanks!
By the way, the first picture from Race the racecars, where's that from? Richards looks so cute in there!
i think of what i've done... you know it all.: Top Gear// The Trio // Handshakekayumite on February 3rd, 2010 09:18 pm (UTC)
I got it from Fuck Yeah, Top Gear at Tumblr... though I'm having real trouble trying to find it now... it may also be at Fuck Yeah Richard Hammmond. I'm not sure though!

I'll post it up whenever I find it. I think it's an awesome picture... hence why I used it! :)

everlastingroadeverlastingroad on February 3rd, 2010 09:25 pm (UTC)
Ohh thanks! I follow both of them so I'll check it too, don't mind looking at a hundred of pages with pictures of Top Gear haha!
i think of what i've done... you know it all.: Top Gear// The Trio // 'Nam Fashion Victkayumite on February 3rd, 2010 09:39 pm (UTC)
Haha! Well, I can tell you, it's at least 72 pages back. :)
everlastingroad: pic#97454905everlastingroad on February 3rd, 2010 09:46 pm (UTC)
Woahh Im loving this! You made me look at amazing pictures of Top Gear, bless you!
sativadivinorum: Boomdeyadasativadivinorum on February 4th, 2010 10:17 pm (UTC)
Hooray! You're amazing for posting this, you know that? I've always had songs floating around in my head for fanmixes, but I've never been able to get them together. I love hearing other fans' "mental soundtracks". XD

Thank you so much!